dinsdag 8 februari 2011

Competenties

Beroepstaak 1. Het ontwikkelen, ontwerpen en uitvoeren van CKV lessen.
Studenten kunnen CKV lessen vormgeven zowel op niveau van uitvoerder als op niveau van ontwikkelaar en ontwerper. Ze zijn in staat een eigen visie te formuleren en deze over te brengen binnen een interdisciplinair team.

Wat zijn mijn persoonlijke leerdoelen?
Creërend vermogen:
 Een lesje voorbereiden en uitwerken. Hierbij rekening houden met de doelgroep, de andere twee disciplines.
Het lesje uitwerken op papier, dit zodat de begeleidende docent het lesje kan beoordelen.

Kunstpedagogisch vermogen:
Ik ben geïnteresseerd in de andere disciplines, ik wil van ze leren en ik zal mijn didactische vaardigheden met de andere disciplines delen.
Ik wil voor de andere disciplines theoretische en praktische activiteiten rond een culturele activiteit ontwerpen, hierdoor kan ik vele dingen leren.

Vermogen tot samenwerken:
Ik wil graag samenwerken met de andere disciplines en kijken of we met elkaar naar een mooi eindproduct kunnen werken. Ik wil leren hoe je met een CKV-team moet gaan werken, waar de zwakke en sterke punten liggen. En waar we van elkaar kunnen leren, zowel didactisch als theoretisch en praktijkgericht.

Vermogen tot groei en vernieuwing:
Vrijwel het allerbelangrijkste binnen de interfaculteit, lijkt mij. Ik ben erg benieuwd naar de samenwerking met de andere disciplines en ben ik benieuwd of we van elkaar kunnen leren. Ook lijkt het me interessant of wat ik aan het einde van de interfaculteit geleerd heb.

Reflectief vermogen:
Ik hou bij waar ik mee bezig ben tijdens de interfaculteit, dit doe ik door middel van een portfolio. Hierin leg ik vast wat mijn leerproces is en ik reflecteer mijn eigen culturele ervaringen.

Beroepstaak2. Het ontwikkelen, ontwerpen en uitvoeren van interdisciplinaire projecten, zowel binnen- als buitenschools. Studenten kunnen in het kader van kunsteducatie een artistiek product of productie interdisciplinair ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren. Studenten zijn breed inzetbaar, zowel binnen- als buitenschools. In geval van binnenschoolse activiteiten zijn ze in staat hun project, product of productie in te passen in kader van bovenbouw CKV of leerlijn kunst en cultuur. In geval van buitenschoolse activiteiten zijn studenten in staat om een relevant netwerk van instellingen aan te spreken, alsmede op niveau contact aan te gaan en te onderhouden met een opdrachtgevende instelling.

Wat zijn mijn persoonlijke leerdoelen?
Creërend vermogen:
Ik wil door middel van samenwerking tot een mooi eind resultaat komen, uitgevoerd samen met de andere disciplines.
De communicatie moet goed zijn, er zal een strakke planning zijn en als er ergens een storing gaat voorkomen dan lossen we dit gezamenlijk op. Ieder weet zijn verantwoordelijkheden.

Kunstpedagogisch vermogen:
Ik probeer mijn discipline met de andere disciplines te koppelen en de disciplines kennis te laten maken met beeldend en wat mijn ervaringen daarin zijn.

Operationeel vermogen:
Ik zal een evaluatie schrijven met mijn ervaringen in dingen die ik heb geleerd van of mede door de andere disciplines.
Ik wil  mijn ervaringen delen met de andere studenten, hierin ben ik ook nieuwsgierig naar hun reactie. Ik zal zeker vragen naar deze reacties.

Vermogen tot samenwerking:
Er zal een taakverdeling komen en een planning.
Op de planning worden de verschillende onderdelen verdeeld over mijn groep. Hierdoor kunnen er geen dingen mislopen of misverstanden ontstaan.

Vermogen tot groei en vernieuwing:
Ik wil mijn ontwikkelingen in kaart brengen bij mijn groep, dit zal ik doen door middel van reflectie. Ik ben benieuwd naar de reacties van mijn medestudenten en hoop van ze te leren. Daarbij neem ik aan dat ze mij op fouten zullen wijzen, zodat ik mezelf verder kan ontwikkelen.

Reflectief vermogen:
Ik wil de ervaringen die ik heb meegemaakt aan de groep evalueren, dit om te kijken waar mijn competent nu staat. En om te zien of ik mezelf heb ontwikkeld.

Beroepstaak3. Het ontwikkelen, ontwerpen en uitvoeren van Kunst(algemeen) lessen (in het eerste studiejaar is de uitwerking van deze beroepstaak uitsluitend voorwaardenscheppend).
Studenten kunnen onderdelen van een lessenserie uitvoeren; gebruikmakend van een bestaande lesmethode geven ze een eigen invulling aan het vak Kunst algemeen. Een diepgaande uitwerking van deze beroepstaak, met name het aspect van ontwikkelen en ontwerpen van les (methode) op gebied van Kunst (algemeen) is gereserveerd voor de Masteropleiding.

Wat zijn mijn persoonlijke leerdoelen?
Kunstpedagogisch vermogen:
Ik zal opzoek gaan naar informatie over de CKV-lessen, dit is mogelijk om dit bijvoorbeeld bij mijn stage docent te doen. Zij geeft immers CKV. Ik wil ook meer te weten komen over de andere disciplines en hun betrekking binnen de CKV.

Vermogen tot samenwerking:
Met mijn groep een goede samenwerking krijgen, zodat we samen tot een mooi interdisciplinair eindproduct kunnen komen.

Communicatief vermogen:
Een eindproduct ontwikkelen door de juiste communicatie en het verwerven van de basiskennis van het vak.
Reflectief vermogen:
Na aanleiding van de presentaties een goede feedback geven aan de andere studenten, de positieve en negatieve dingen aangeven. Dit wel op een nette manier, zodat er geen miscommunicaties ontstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten