maandag 24 januari 2011

Laatste stagedag

Het was alweer de laatste dag dat we 's ochtends naar Winterswijk vertrokken. Dit maal voor het laatst dus.

De les begon in het handvaardigheidlokaal, de leerlingen waren bezig met een klein opdrachtje. Ze moesten met papier een tekening maken. Erg leuk dat er veel variatie is. Sommige leerlingen vouwen het papier tot kleine bolletjes terwijl andere juist met lange stroken werken.
De tekenles stond in het teken van het beoordelen van de linoleum werkjes en de afdrukken ervan. De meeste leerlingen waren hiervoor ietwat zenuwachtig. Dit terwijl Dana ze nog vertelde dat dat helemaal niet nodig was,  ze moesten gewoon wat vertellen wat ze hadden gemaakt, op welke manier, welke ze de mooiste vinden en wat voor een cijfer ze zichzelf zouden geven. Dit laatste vonden veel leerlingen erg moeilijk, je hoorde erg veel twijfel. En ze schatten zichzelf lager in, dit terwijl ze best weten dat ze er veel tijd in hebben gestoken.
Tijdens de les van HC3 heb ik een lijst met namen gemaakt van het nagekeken huiswerk. Ik heb deze lijst gemaakt zodat Dana ze makkelijker kan invoeren op magister.
Om 13.00 uur hadden we een gesprek met Willianne en Joke (contactpersonen van de school voor de stagiairs), dit gesprek was als een afsluiter van onze stage. Zij stelden ons vragen over hoe de stage was geweest en of we nog op of aanmerkingen hadden. Dingen waar de school rekening mee kan houden, voor volgende stagiairs. Ik had eigenlijk weinig aan te merken, dit omdat ik onwijs veel geleerd heb van Dana. Daarbij zou ik haar eerder aanraden voor onze school of aan mede studenten dbkv.
Na de gesprekken heb ik nog even wat foto's gemaakt in het heerlijk rustige klasje, deze leerlingen worden daar ook niet onrustig van maar gaan gewoon door met hun tekening.
Het laatste lesuur hebben we voornamelijk met Dana gekletst over de stage. Haar heel erg bedankt voor alles wat ze voor ons gedaan heeft. Natuurlijk verteld dat ik veel van haar geleerd had en dat ze zeker een voorbeeld voor me is.

Op naar de volgende stage. Al hoewel ik het nu wel even lekker vind er geen meer te hebben. Adios!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten