maandag 29 november 2010

Stage dag 4

Tijdens het derde uur heeft de lwoo klas tekenen, de meesten kunnen al beginnen met het tekenen op linoleum. Vrijwel iedereen, op aantal slaapkoppen uitgezonderd, heeft een mooie tekening gemaakt, behalve een meisje Lisa, Lisa heeft kennelijk al meerdere keren haar foto gemaild naar Dana. Ik geloof er geen hol meer van. Wel heel zonde ze loopt hierdoor onwijs achter. Het jammere eraan is dat je er nu niets meer aan kan doen, andere leerlingen hebben zich gewoon laten fotograferen door Dana waarna deze gelijk uitgeprint werden. Maar deze dame wou zich niet laten fotograferen. Wel een goed leermoment, de leerlingen heel duidelijk hun spullen laten regelen, en geen uitzonderingen maken. Gewoon iedereen op de foto.

De leerlingen beginnen nu ook steeds meer aan ons te wennen, dit merk je omdat ze je steeds meer dingen gaan vragen. Heel erg leuk.
Dana vertrok even uit het lokaal met Lisa (ergens anders om), omdat Lisa een vriendinnetje is van Daphne en Lisa wou wat vertellen over haar. De school vermoed al een lange tijd dat het niet goed gaat met Daphne, ze eet erg slecht en ze mag van haar ouders niet naar een schoolarts. Dit terwijl ze zelf aangeeft dat ze dat wel wil.
Maar goed, wij waren dus even alleen met de klas en dan merk je gelijk dat ze onrustig worden of een beetje beginnen te klieren. Ik moest even doen of ik boos was op een jongen omdat hij niet wou luisteren en toen was het heel stil in het lokaal, zelfs zo stil dat ik er zelf een beetje van schrok.



De havo drie kreeg een nieuwe opdracht die ze niet leuk vonden, een flipover boekje maken. "Oh nee, dan moet je duizenden tekeningen maken" Maar toen we wat voorbeelden lieten zien door middel van een filmpje, waren ze wel heel erg enthousiast. Ik heb naar wat (beeldende) gedichten gezocht voor de CKV les.
Tijdens de CKV lessen heb ik in de mediatheek gewerkt en wou ik een aanvraag doen om volgende week een dag met 2R mee te lopen, helaas was de best man er niet. Dan maar mailen.

De 2R klas was super druk vandaag, waardoor er een hoop mensen van plaats moesten verhuizen, dit hielp. Een meisje mocht zelf het lokaal verlaten. Dana was even met haar aan het praten op de gang, de klas werd daar weer iets drukker door. Ik keek een jongen aan die heel druk aan het kletsen was, toen hij dat door had stopte hij. Even. Daarna ging hij gewoon door! Waarna ik hem daar nogal duidelijk op aansprak, de hele klas was muisstil. Ik wist ook nu niet dat dat zo een grote impact heeft op leerlingen, of praat ik soms te streng? Hij zij wel met een piepstemmetje: sorry mevrouw. Toen vond ik het ook weer goed.
Later ben ik nog even naar hem toegegaan, om uit te leggen dat ik niet (meer) boos op hem was. Maar dat het nogal onbeschoft was wat hij deed, dat vond hij zelf ook wel. Hij is wel een flink stuk opgeschoten met zijn tekening.
De klas erna is altijd wat stiller, er waren heel veel vragen hoe je dingen moest tekenen. Zo heb ik mijn thermoskan even te leen gegeven om na te kijken. Leuk om te zien hoe trots ze erna zijn als ze het hebben getekend, mijn thermoskan werd ook erg blij terug gegeven. Alsof de jongen een beetje trots was dat hij 'm mocht lenen.

Het laatste uur heb ik wat gekletst met leerlingen, ik merk uit de reacties dat ze dit erg leuk vinden. Ook vertellen ze jou dan dingen die ze hebben meegemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten